Magdalena Bosson ny vd för Familjebostäder

Report this content

Magdalena Bosson utsågs till ny vd för Familjebostäder vid ett extra styrelsesammanträde i dag. Hon efterträder Bosse Sundling som går i pension.

– Att arbeta med Stockholms utveckling i ett av Sveriges största allmännyttiga bolag känns både ansvarsfullt, utmanande och roligt. Hur vi bor och hur vår boendemiljö ser ut är frågor som engagerar människor. Familjebostäders uppdrag, att erbjuda sina hyresgäster ett boende med hög kvalitet och service, ser jag mycket fram emot att få leda, säger Magdalena Bosson.

– Hållbara och klimatsmarta bostäder i trygga, välskötta områden är en nyckel för att Stockholm ska kunna växa på det positiva sätt som vi vill, säger Jonas Nilsson (m), ordförande i Familjebostäders styrelse. Jag ser fram emot att få jobba med Magdalena Bosson som har en spännande mix av ”mjukt” miljökunnande och en ”hård” trafik- och infrastrukturkompetens i bagaget.

– Att erbjuda attraktiva hyresrätter kräver också ständig utveckling för att möta förväntningarna hos en växande stockholmsbefolkning och svara upp på de krav på bostäder som vi ska leva upp till, säger Ann-Margarethe Livh (v), vice ordförande i Familjebostäders styrelse.

Magdalena Bosson tillträder posten som vd den 1 juli.