• Familjebostäder/

Välkommen måndagen den 24 oktober klockan 12.00 till första spadtaget för 87 nya hyresrätter i närheten av Farsta centrum.

Familjebostäders styrelseordförande Jonas Nilsson (M) och vd Magdalena Bosson samt Anders Danielsson, vd Skanska Sverige AB startar projektet genom att gjuta det första hisschaktet. Därefter bjuds det på en lättare måltid.

Samling: klockan 12.00 vid Forshagagatan 78-80, vid byggarbetsplatsen

Flygbild över Farsta, med markerad gångväg från tunnelbanan.

Projektfakta
I Farsta startar Familjebostäder bygget av kvarteret Kållandsö med 87 lägenheter. Husen är 4-5 våningar höga och består av lägenheter från 1-5 rum med kök, med inflyttning vintern 2012. Kvarteret ligger på behagligt promenad­avstånd från Farsta centrum och tunnelbanan. Familjebostäder gillar Farsta. Här finns vacker natur i närheten, ett centrum med bra service och utmärkta kommunikationer med både tunnelbana och pendeltåg. Därför är det också roligt att få bygga nya bostäder här, så fler får möjlighet att bo i Farsta. Byggherre är Familjebostäder och entreprenör Skanska.

Thomas Bergström, marknadskommunikatör Familjebostäder 08-737 20 67
thomas.bergstrom@familjebostader.com
Jenny Lundmark, pressekreterare Familjebostäder 070-737 20 77
jenny.lundmark@familjebostader.com

Familjebostäder ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.
Vi äger drygt 21 400 bostäder och 2 100 lokaler alla med hyresrätt. 42 000 stockholmare bor hos oss.
Läs mer om Familjebostäder på www.familjebostader.com