stora&små blir en del av Familjeliv Media AB

Report this content

stora&små blir en del av Familjeliv Media AB och bolaget blir därmed Sveriges största medieaktör inom familjesegmentet.
stora&små, som är Sveriges enda lokala föräldratidning med spridning till alla som har barn i sin närhet, är från och med mars en del av Familjeliv Media AB. Tidningen ges ut i Göteborg, Stockholm och södra Sverige med en tryckt upplaga om 100 000 ex/nr.

- Sedan starten 2000 har Familjeliv Media AB haft en kraftig tillväxt med god lönsamhet och i och med införlivningen av stora&små skapar vi nu Sveriges största medieaktör inom familjesegmentet, oavsett kommunikationskanal, säger Pelle Mattisson, VD Stampen Media Partner och styrelseordförande Familjeliv Media AB

-stora&små blir en vitamininjektion för Familjeliv Media, såväl på webben som för våra planer för ett familjekoncept i tryckt form, och samgåendet medför avsevärt förbättrade möjligheter för våra annonsörer. Precis som på webben är målsättningen att vara marknadsledande inom print och vi kommer under de närmaste månaderna se över vilka strategiska vägval vi kan tänkas göra. Familjeliv Media är ett koncept som kommer att utvecklas starkt under de kommande tolv månaderna, kommenterar Ylva Hvarfner, VD Familjeliv Media AB

-Ett samgående med Familjeliv Media har varit ett naturligt steg för oss. Vi är alla del av Stampen gruppen och kommunicerar mot samma målgrupp, för samma annonsörer. Vi ser fram emot att utvecklas och förbättra erbjudandet gentemot annonsörer såväl som konsumenter i tryckt och digital form, avslutar Karin Kärneus Bloom och Robert Bloom, grundare stora&små