Ökad trygghet för familjer i Skellefteå

Report this content

Att bli sambo, gifta sig eller skilja sig är stora händelser i livet som skapar eller skakar om vår vardag och trygghet. Nu öppnar Familjens jurist i Skellefteå för att öka tillgången till juridisk rådgivning och ge möjlighet för alla att få en tryggare vardag!

− Vi vill bidra till att avdramatisera juridiken så att det blir enklare att skapa trygghet i förebyggande syfte, istället för att drabbas av onödiga kostnader när någonting redan har hänt, berättar Peter Lundström på det nyöppnade kontoret i Skellefteå. Vi vill visa att de juridiska frågorna är en naturlig del av vardagen, oavsett vad anledningen är till att man ser över dem, exempelvis vid giftermål, skilsmässa eller dödsfall.

Alla familjejuridiska frågor Uppdragen är mycket variationsrika för Peter och hans kollegor. - Vi möter personer som själva vill besluta om arv och gåvor genom ett testamente, vi driver vårdnadstvister i domstol och förvaltningar av dödsbon m.m. Ibland träffas vi på kontoret, ibland hemma hos våra klienter eller hos våra samarbetspartners. Alla uppdrag är olika, berättar Peter och välkomnar till Familjens jurist på Nygatan 62.

Invigning Den formella invigningen sker den 12 mars kl.13.30 – 16.00 under en ceremoni för inbjudna gäster.

Som representant för media är du varmt välkommen! _ _ _ För mer information kontakta: Peter Lundström, Familjens jurist Tel: 0910-185 00, e-post: skelleftea@familjensjurist.se Se även www.familjensjurist.se

* 19 kr / minut.