A Plus Education Group startar ett samarbete med Plan International.

Plan International och A Plus Education Group, som äger läxhjälpsföretagen Studybuddy och My Academy, kan stolt meddela att man kommit överens om ett samarbete. Den gemensamma nämnaren heter ”utbildning”.

Plan International jobbar sedan tidigare med barns rätt till utbildning. Flickor är överrepresenterade bland de barn som inte får någon utbildning alls och bland de som tvingas hoppa av skolan, särskilt i kriser och konflikter. Hela 130 miljoner flickor världen över går inte i skolan.

- I Sverige har alla lika rätt till utbildning, oavsett vem du är eller var du kommer ifrån. Det tycker vi är fantastiskt, men vi vet även att det ser annorlunda ut i andra delar av världen. Därför har vi tagit ett initiativ tillsammans med Plan Sverige International om att ingå ett partnerskap som vänföretag, säger Max Gärdin, vd på A Plus Education Group.

Syftet med med samarbetet är utöver att bidra ekonomisk även att inspirera de drygt 3000 anställda studenterna att engagera sig i frågan om ”allas rätt till utbildning”.

- Jag är glad att A Plus Education Group valt att engagera sig som vänföretag till Plan International och vårt viktiga arbete för barns rättigheter och flickors lika villkor, säger Mariann Eriksson, Generalsekreterare, Plan International Sverige

My Academy LäxhjälpStudybuddy

Anders Jansson
Head of Marketing / PR
anders.jansson@apluseducation.se

A Plus Education Group AB består av läxhjälpsföretagen Studybuddy och My Academy, barnvaktsföretaget Hey Kiddo och numera städhjälpsföretaget Hello Clean. Med över 2000 anställda bidrar vi till att hjälpa ungdomar, barn och familjer med allt från aktiv barnpassning, professionell hemstädning till utmärkta studieresultat.