Studybuddy öppnar upp sin digitala läxhjälpsportal för alla lärare i Sverige

Med anledning av Corona-pandemin och de höga smittspridningsriskerna i landet så öppnar vi på Studybuddy upp vår digitala läxhjälpsportal för alla Sveriges lärare. Det är ett verktyg som möjliggör för lärare/coach att kunna hjälpa elever med skoluppgifter på distans. Med detta hoppas vi kunna minska den akuta kunskapsklyftan som drabbar de barn och ungdomar som sitter hemma i karantän.

Vi upplever just nu en pandemi vars negativa konsekvenser påverkar oss alla, både företag, myndigheter och människor.  I lägen som detta är det en självklarhet att som företag prioritera de mänskliga behoven först. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Vi på Studybuddy kan personligen inte hjälpa alla elever med skolarbetet, men vi kan bidra genom att ge Sveriges fantastiska lärare fri tillgång till marknadens kanske bästa läxhjälpsportal.

Om Studybuddy Online

Läxhjälp online fungerar precis som vanliga läxhjälpstillfällen, elev och lärare/studybuddy går igenom ämnen och problem som syftar att främja elevens kunskapsnivå och nå uppsatta mål. Den enda skillnaden är att elev och lärare/studybuddy träffas över nätet och arbetar på vår onlineplattform som är speciellt framtagen för läxhjälp. Man kan enkelt rita, peka, skriva och förklara i plattformen, precis som ett videosamtal med inbyggd whiteboard/anteckningsblock.

Är du lärare och vill ha hjälp att komma igång? Kontakta VD Max Henrikson direkt på  max.henrikson@studybuddy.se

A Plus Education Group AB består av Sveriges två största varumärken inom läxhjälp och studiecoaching, Studybuddy och My Academy. Med över 1000 anställda coacher så bidrar vi till att höja svenska ungdomars studieresultat och självkänsla.