Fantasma Games slår rekord i spelarinsatser och gör sin näst bästa intäktsmånad någonsin

Efter att siffrorna för oktober månad sammanställts kan Fantasma Games (Nasdaq First North: FAGA) konstatera att de haft de högsta spelarinsatserna i sin historia. Bolaget var dessutom snubblande nära att slå sitt eget intäktsrekord genom att göra sin näst bästa intäktsmånad någonsin.

Nyheten är dubbelt intressant eftersom den tidigare rekordmånaden för Fantasma Games var april 2020 (36,1 miljoner EUR), när den växande pandemin medförde ökade spelinsatser för hela spelbranschen. Nu gör bolaget alltså ännu bättre siffror under oktober (37,1 miljoner EUR) helt på egna meriter och utan någon yttre ”draghjälp”. Intäkterna för månaden uppgick till 65 tusen EUR (jämfört med juni 2021 som är bolagets bästa månad, då intäkterna uppgick till 72 tusen EUR).

De nya siffrorna är väldigt glädjande, främst för att de visar att vår affärsplan håller och att det vi utlovar också infrias. Spelare uppskattar både våra nya spel och våra återlanseringar, så i takt med att vi når ut till fler spelare i fler länder ser vi stora möjligheter framöver, säger Jacob Sachs, tf VD på Fantasma Games.

Närmast planerar Fantasma Games att släppa spelet ”Wins of Nautilus Megaways™” via Scientific Games distributionsplattform. Detta kommer att introducera bolaget och dess spel för helt nya marknader i Italien och Spanien.

För mer info kontakta Jacob Sachs, tf VD på Fantasma Games AB (publ.), jacob@fantasmagames.com eller telefon 0708 14 39 93.

Om Fantasma Games: Nasdaq First North-listade Fantasma Games är en Stockholmsbaserad spelstudio som grundades 2016. Vi är stolta över att ha ett litet och effektivt team av medarbetare från flera nationaliteter, alla förenade kring visionen att skapa ”slots beyond gambling”. Vår ständigt växande spelportfölj, som bland annat innehåller spelsuccéerna Heroes Hunt Megaways™ och ELEMENTO uppskattas mycket av spelare över hela världen. Idag finns våra spel finns tillgängliga på över 200 sajter däribland Leo Vegas, Unibet, Svenska Spel och Betsson.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB, telefon 08-5030 1550 eller mail: ca@mangold.se