Grant Thornton vinnare av Årets framtidsbyrå

- Jag är så otroligt stolt över priset och över motiveringen som lyfter fram våra medarbetare och hur vi har utvecklat ledarskapet,, säger Peter Bodin, vd för Grant Thornton.

I motiveringen står det - Vinnaren har genom delaktighet, engagemang och ett modernt ledarskap nått sina visioner och mål. Med en öppen och framtidsorienterad organisation bidrar byrån till att stärka branschens attraktionskraft och tillsammans med ett väl utvecklat användande av sociala medier är vinnaren en god förebild för hela branschen.

- Ledarskapet är avgörande för en förändringsresa. Därför är det utmärkt att ledarskapet lyfts fram vid valet av Grant Thornton till Årets framtidsbyrå. Jag hoppas samtidigt att priset fortsätter att utmana och inspirera många byråer att se över sina affärsmodeller, Dan Brännström, generalsekreterare FAR.

Sex byråer var nominerade till titeln Årets framtidsbyrå 2015 - Ekonomibyrån i Halmstad AB, Grant Thornton, LR Revision och redovisning Hedemora Gävle, MSN Minocon i Danderyd, Saldo Redovisning och Wint.

I juryn ingick: Jan Söderqvist, Visma, Göran Krafft, Kairos Future, Lena Henriksson, FAR, Anna Nord, FAR och Bengt Skough, FAR.

Om priset Årets framtidsbyrå: Priset syftar till att inspirera fler byråer att göra en framtidsresa. FAR vill lyfta fram goda exempel och visa på nyttan av att arbeta med framtidsfrågor och hur förändringarna påverkar exempelvis kundrelationerna, lönsamheten, organisationen och tjänsteutbudet. Priset delas ut för andra året. Alla byråer kan vara med i tävlingen, både revisions- och redovisningsbyråer. Bakgrunden till priset är den framtidsstudie som FAR tagit fram om framtidens rådgivning, redovisning och revision.

Pressbild: Vinnare av Årets framtidsbyrå 2015 Peter Bodin, vd Grant Thornton och Lena Möllerström Nording, styrelseordförande Grant Thornton

För mer information vänligen kontakta:
Lena Henriksson, kommunikationschef, tel. 08 506 112 34, mob. 076 789 08 09
Dan Brännström, generalsekreterare, tel. 08 506 112 15, mob. 070 311 18 15

FAR är branschorganisationen för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare. FAR arbetar  med att utveckla revisions- och rådgivningsbranschen genom rekommendationer, utbildning och remissverksamhet.  Läs mer på www.far.se.