Lars Träff vald till ordförande i FAR SRS - den nya branschorganisationen för revisorer och rådgivare

Den nya sammanslagna branschorganisationen för revisorer och rådgivare ska heta FAR SRS. Det beslutades igår eftermiddag vid organisationens första gemensamma stämma, som också valde Lars Träff till ordförande.

- Det nya namnet bekräftar att vi tar tillvara det bästa hos de två tidigare organisationerna, säger den nyvalde ordföranden Lars Träff. Tillsammans kommer vi att få ökad slagkraft, eftersom vi nu kan tala för hela branschen, fortsätter han.

Lars Träff är revisor på Ernst & Young i Stockholm och har varit ordförande i FAR.

Den nya organisationen börjar formellt att verka från den 1 september. Den får ca 4 000 medlemmar. Den nya styrelsen är vald fram till ordinarie stämma den 24 november i år.

Övriga valda är:

Två vice ordförande: Peter Clemedtson, Öhrlings PricewaterhouseCoopers i Stockholm och

Maria Östman, Revidacta Revision, Härnösand.

Ledamöter: Tommy Bergendahl, Stockholm, Peter Bodin, Stockholm, Anders Bäckström, Stockholm, Christer Cederblad, Kristianstad, Anna-Clara af Ekenstam, Stockholm, Svante Forsberg, Stockholm, Rune Jansson Malmö, Maria Landén, Stockholm, Mats Olsson, Göteborg, George Pettersson, Stockholm, Thomas Siesing, Göteborg och Christina Westerberg, Hofors.

För ytterligare information kontakta: Generalsekreterare Dan Brännström, tel: 0703 - 11 18 15, Ordförande Lars Träff, tel: 0707 - 13 92 61, Informationschef Nina Ljungmark Berglund,

tel: 0708 - 48 12 27.