• FAR/

SCA vinner det nya Finforum-priset för mod, handling och transparens

I en värld i accelererande förändring måste man tidigare än andra förstå vad som håller på att ske för att kunna ta ledningen. Branschorganisationerna bakom Finforum har därför instiftat ett nytt pris, Finforum-priset, som ska ha ett tydligt framtidsperspektiv. Svenska Cellulosa Aktiebolaget SCA tog i dag emot det första Finforum-priset.

Stockholmsbörsen har sedan nära fyrtio år delat ut ett pris för bästa (års)redovisning. Sedan några år tillbaka delas också FAR SRS pris för bästa hållbarhetsredovisning ut. Båda tävlingarna har starkt bidragit till den goda standard börsbolagen i Sverige har inom redovisning och information. – Med avstamp i kriterierna för de båda nuvarande tävlingarna har vi nu lagt ribban ännu högre och premierar de företag som på bästa sätt antagit utmaningarna på marknaden och vågat vara vägledande, kommenterar juryns ordförande Anna-Clara af Ekenstam, PricewaterhouseCoopers. – Finforum-priset uppmärksammar företagens förmåga att ha ett nytänkande i kommunikationen i en riskfylld omvärld och samtidigt visa mod och kraft i förändringsarbetet. Företagen ska göra detta med tyngd, trovärdighet och lättillgänglighet i budskapen samt ge en samlad bild förmedlad i såväl traditionella som nya digitala medier, fortsätter Anna-Clara af Ekenstam. Finforum är ett samarrangemang mellan FAR SRS – branschorganisationen för revisorer och rådgivare, Sveriges Finansanalytikers Förening SFF, Sveriges Informationsförening och Irev. För ytterligare information kontakta: Anna-Clara af Ekenstam, juryns ordförande, PricewaterhouseCoopers Tfn. 0709-29 34 23 Pressbilder och mer information om tävlingen, motiveringar, etc., finns på FAR SRS hemsida www.farsrs.se