Apoteket Svanen i Kristianstad årets arbetsplats

Årets arbetsplats är apotek Svanen i Kristianstad

Apoteket Svanen i Kristianstad har utsetts till årets arbetsplats i apoteksbranschen av Farmaciförbundet. På apoteket råder ett mycket bra samarbete i arbetslaget och mellan ledning och personal. Motiveringen till utmärkelsen är följande: "För ett inspirerande och stöttande arbetsteam, ett utomordentligt samarbete mellan chef och anställda samt en tydlig vilja att gå igenom omtumlande tider med den fackliga andan i behåll, vill vi tilldela utmärkelsen Årets Arbetsplats 2011 apoteket Svanen i Kristianstad." Farmaciförbundet ser apotek Svanen som ett föredöme för andra arbetsplatser i den bemärkelsen att delaktighet och kommunikation visat på en öppenhet och ett högt tak, samtidigt som Farmaciförbundets kärnfrågor om kompetensutveckling och arbetsmiljöfrågor prioriterats i en tid då apoteksmarknaden varit under stor press.

Apotek Svansen ursprungliga lokaler brann ner för 6 år sedan. Då flyttade man till tillfälliga lokaler där verksamheten fortfarande bedrivs. Apoteket ägs av Medstop.

Utmärkelsen Årets Arbetsplats avser att belöna en god arbetsmiljö samt rättvisa och schysta villkor. Med utmärkelsen följer ett diplom samt en summa pengar som ska användas till någon aktivitet för alla anställda.
För ytterligare information: Tora Börrefors, kommunikationsansvarig, 08-34 09 76, 070-399 09 76 Carl von Scheele, pressansvarig, 070 – 537 84 26

Farmaciförbundet är apoteksbranschens heltäckande fackförbund med alla yrkesgrupper, som konsumenten möter på ett svenskt apotek, representerade. Våra medlemmar arbetar på öppenvårdsapotek, sjukhusapotek, kundcenter, dosenheter, distansapotek och inom branschens produktion och laboratorier. Farmaciförbundet är en Fair Union och ett aktivt medlemsförbund i TCO, Tjänstemännens Centralorganisation.

Taggar: