Fackstyrelse utsedda för apotekskedjan Medstop

Receptarien Gunilla Andersson från Borås blir ordförande för Farmaciförbundets nybildade företagsavdelning i apotekskedjan Medstop. På söndag tar Medstop över driften av de första apoteken i Sverige, och Farmaciförbundets nya avdelningsstyrelse är redan på plats.

- Medstop har aviserat att de vill satsa på kompetensutveckling och det är glädjande. Vi kommer givetvis följa att kompetensavtalet efterlevs.

Medstop tar över 62 apotek i Mälardalen, Göteborgsområdet och Malmöregionen. Farmaciförbundets avdelningsstyrelse finns också spridd i de tre regionerna. Nu påbörjas arbetet att även bilda klubbar på enskilda apotek.

- Vi i Farmaciförbundet jobbar för schysta och rättvisa villkor, både för våra medlemmar och för läkemedelskonsumenterna. Det kommer prägla vårt fackliga arbete även på Medstop, säger Gunilla Andersson.

Styrelsen Farmaciförbundet Medstop: Gunilla Andersson, ordförande. Arbetsplats: nuvarande Apoteket Kronan, Allégatan 43, Borås. Mobil 0703 14 21 30, arbete 033 12 06 25, gunilla.andersson@farmaciforbundet.se Annika Hedman-Green, vice ordförande & förhandlingsansvarig. Arbetsplats: nuvarande Apoteket Kronprinsen, Kronprinstorget, Malmö.
Gun Blomgren, kassör. Arbetsplats: nuvarande Apoteket Svanen, Hantverkaregatan 1, Katrineholm. Mobil 0702 50 08 65 Vanessa Taffo, arbetsmiljöansvarig. Arbetsplats: Apoteket Enen, Gamla Kronvägen 54, Partille. Mobil 0736 26 04 89 Jeanette Holmgren, webbansvarig/ledamot. Arbetsplats: Apoteket Strömstaren, Mölndals Torg 4, Mölndal. Marianne Koutromichalis, ledamot. Arbetsplats: Apoteket Pingvinen, Tenstagången 25, Spånga. Mobil 070 749 68 30 Helena Hellström, ledamot. Arbetsplats: Apoteket Atlas, Simbagatan 23 Sickla, Nacka.

På söndag den 17 januari tar Medstop över driften av 21 apotek i och kring Stockholm. I Göteborg med omnejd sker det måndagen den 18 januari och Malmö med omnejd söndag den 24 januari.

Vid frågor, kontakta Farmaciförbundets pressansvariga Ewa-Maria Kriegholm. Tel 08 31 64 10, 070 685 33 05. Mejl emk@farmaciforbundet.se