Farsta Centrum är Sveriges mest prisbelönta köpcentrum

Pressinformation 2006-04-28 Farsta Centrum är Sveriges mest prisbelönta köpcentrum Farsta Centrum har vunnit pris i kategorin Consumer and Trend Advertising i tävlingen Solal Marketing Awards. 2001 tilldelades man samma pris och 1999 fick Farsta Centrum utmärkelsen European Shopping Center Award för bäst ombyggda centrum. Solal Marketing Awards delas en gång om året ut av ICSC (International Council of Shopping Centers). Syftet med tävlingen är att bryta ny mark för marknadsföring inom köpcentrum och detaljhandel, att visa på goda resultat av reklam som därmed kan vara vägvisande för hela branschen i Europa. ICSC är en intresseorganisation för köpcentrum, detaljister och fastighetsägare över hela världen. Den stora årliga konferensen i Europa går av stapeln i Köpenhamn 26-28 april. - Det är otroligt roligt att få ett erkännande för en kampanj som vi jobbade med under hela 2005. Vi satsade på ett helt nytt media, TV 4 Stockholm, där köpcentrum historiskt sett inte är en stor aktör. Dessutom koncentrerade vi större delen av vår marknadsbudget på en produktion och det är alltid ett stort risktagande. Det gick hem och idag är jag oerhört stolt över vårt mod att våga göra något nyskapande, säger Susanne Broman Kjulsten, centrumchef i Farsta Centrum. Farsta Centrums reklamfilmer hämtar inspiration från populärkulturella fenomen som TV och bio. Förra årets Dallasfilmer fick mycket höga siffror för just uppmärksamhet, sista mätningen visade 57 procent mot genomsnittliga 33 procent. Filmerna väckte känslor och det är ju viktigt för reklam. – Ambitionen har varit att sticka ut och synas i ett nytt media. Som liten aktör gäller det komma igenom det stora bruset av olika budskap och avsändare, där har vi lyckats, menar David Z Lindell, projektledare, på Fabric som stått för idé och produktion. TV-kampanjen har vidareutvecklats med tecknade serier som publicerats i Metro, kassar och vykort som delats ut till kunder och med vepor för intern kommunikation i Farsta Centrum. Filmerna finns på www.farstacentrum.se/kampanj Regi: Mikael Abbhagen, Foto: Trolle Davidsson, Musik: Martin Land, Produktion: Red& Son, Byrå: Fabric, Spellängd: 20 sekunder och 10 sekunder För ytterligare information kontakta: Susanne Broman Kjulsten, Farsta Centrum, 070- 341 54 20 David Lindell, Fabric, 070-453 96 25 Farsta Centrum är med sina 150 butiker ett av Stockholms ledande köpcentrum. År 2005 hade Farsta Centrum ca 15 miljoner besökare och omsatte 1.775 Mkr. Farsta Centrum ägs och förvaltas av Atrium Fastigheter AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=216413&fn=wkr0007.pdf