Farsta Centrum gör världens bästa köpcentrumreklam

Farsta Centrum gör världens bästa köpcentrumreklam 2006-09-28 Farsta Centrum har tilldelats första pris i köpcentrumvärldens Oscarsgala Maxi Awards. Det var ICSC (International Council of Shopping Centers) som under sin årliga konferens, vilken i år hölls i Chicago, i natt delade ut sitt pris för effektivast och kreativast reklam till Farsta Centrum. I hård konkurrens med flera köpcentrum från t ex USA och Canada har Farsta Centrum som första svenska köpcentrum någonsin deltagit och vunnit ett stort internationellt pris för sin kommunikation. Syftet med tävlingen är att bryta ny mark för marknadsföring av köpcentrum och detaljhandel genom att uppmärksamma reklam som är inspirerande för hela branschen. ICSC är en intresseorganisation för köpcentrum, detaljister och fastighetsägare över hela världen. “Det är otroligt roligt att få ett erkännande för 2005 års kampanj. Vi satsade på ett helt nytt media, TV, där köpcentrum historiskt sätt inte är en stor aktör. Det gick hem och idag är jag oerhört stolt över vårt mod att våga göra något nyskapande.” säger Susanne Broman Kjulsten, centrumchef i Farsta Centrum. Farsta Centrums reklamfilmer hämtar inspiration från populärkulturella fenomen som just TV och bio. Förra årets Dallasfilmer fick mycket höga uppmärksamhetsvärden, sista mätningen visade 57 % mot genomsnittliga 33 %. TV-kampanjen har vidareutvecklats och integrerats med tecknade serier som publicerats i dagspress, kampanjwebbsida, kassar och vykort som delats ut till kunder samt vepor för intern kommunikation. ”Att profilera handelsplatsen är ett viktigt verktyg i kampen om kunden när många av Stockholms köpcentrum expanderar och ny detaljhandelsyta tillskapas genom vidareutveckling av ett stort antal handelsplatser. Jag är oerhört stolt över att redan prisbelönta Farsta Centrum fortsätter att utmärka sig med ännu ett stort pris.” säger Kenneth Christensen, affärsområdeschef på Atrium Fastigheter som äger Farsta Centrum. Farsta Centrum har tidigare tilldelats flera utmärkelser. Bland andra ’European Shopping Center Award 1999’ och ’Solal Marketing Merit 2006’. För ytterligare information kontakta: Susanne Broman Kjulsten 070-341 54 20, Kristin Jonsson (pressmaterial) 070- 364 14 33 Kenneth Christensen 070- 536 08 25 Farsta Centrum är med sina 150 butiker ett av Sveriges ledande köpcentrum. År 2005 hade Farsta Centrum ca 15 miljoner besökare och omsatte 1.775 Mkr. Farsta Centrum ägs och förvaltas av Atrium Fastigheter AB. www.farstacentrum.se www.atriumfastigheter.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=289271&fn=wkr0007.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=16298&lang=SV http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=16299&lang=SV http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=16301&lang=SV