Farsta Centrum nominerade i Metro Global Print Awards 2005

Pressinformation 2005-05-30 Farsta Centrum nominerade i Metro Global Print Awards 2005 Farsta Centrums annonser har tillsammans med nio andra nominerats i den nystartade annonstävlingen Metro Global Print Awards. Tio tävlande annonser väljs ut i vardera 17 länder där tidningen Metro ges ut. Vinnaren presenteras i samband med firandet av tidningens tio-årsjubileum i september. Internationell final De tävlande annonserna presenteras på helsidor i Metro från den 1 juni fram till midsommar. De två bästa bidragen från varje land går vidare till en internationell final som avgörs av en jury med Metros vd Pelle Thörnberg som ordförande. - Vi är självfallet glada och stolta över att ha blivit nominerade i en sådan här stor annonstävling, säger Pernilla Karvia, marknadskoordinator, Farsta Centrum. Det här är ett helt nytt annonskoncept i form av tecknade serier med vår tvreklam utgångspunkt. Det är kul både för oss och vår byrå Jerzy Kubenka att det uppmärksammas. Branschjury En branschjury bestående av: Rolf van den Brink, chefredaktör, Dagens Media Anders Ericson, vd, Annonsörföreningen Justine Lagache, kreatör, Storåkers McCann Carola Määttä, vd, Ogilvy Petter Nylander, vd, OMD Johan van der Schoot, copy, Go Garbergs Christian Quarles, marknadsdirektör, Metro har valt ut de tävlande bidragen. Nu får Metros läsare under juni månad rösta på vilken av annonserna som berört mest. Vinnaren i Metro Global Print Awards 2005 presenteras i samband med firandet av Metros tioårsjubileum i september. För mer information: Pernilla Karvia, Farsta Centrum, mobil 070-341 54 21 David Lindell, Jerzy Kubenka, mobil 070-453 96 25 ___________________________________________________________________________ Farsta Centrum är med sina 150 butiker ett av Stockholms ledande köpcentrum. År 2004 hade Farsta Centrum drygt 15 miljoner besökare och omsatte 1,7 miljarder kronor. Farsta Centrum ägs och förvaltas av Atrium Fastigheter AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=103130&fn=wkr0007.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4190&lang=SV http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4191&lang=SV