Sverigepremiär i Farsta Centrum: Vattenmassage med kläderna på

Den 27 oktober introduceras Aqua Massage i Sverige. Det är en helt ny massagemetod där vattenstrålar med reglerbart tryck masserar kroppen, under en skyddande duk. Det innebär att man kan få vattenmassage utan att behöva ta av sig kläderna. Farsta Centrum blir först i landet med Aqua Massage.

– Nu kan vi erbjuda alla våra besökare att få en stunds avkoppling mitt i alla shoppingbestyr. Farsta Centrum vill skapa nya upplevelser. När man går härifrån ska man inte bara ha en shoppingkasse i handen, man ska också kunna ha med sig en känsla av lugn och välbefinnande, säger Susanne Broman Kjulsten, Centrumchef i Farsta Centrum Aqua Massage kommer från USA och används i medicinskt syfte på flera håll i världen. Massagebänken påminner om en solariebänk. Den som får massage lägger sig på bänken, ett lock med en duk, fälls ner och 36 vattenstrålar ger sedan en fullvärdig massage från nacke ner till fötterna. Man kan själv, med hjälp av en fjärrkontroll, reglera puls, tryck och om man vill att strålarna ska massera lite extra på vissa ställen. Under massagen kan man välja att lyssna på avkopplande musik i hörlurar. Take a Break i Sverige Företaget som tagit Aqua Massage till Sverige heter Take a Break. – Alla människor behöver en stunds avkoppling för att hämta kraft och energi, och för att få möjlighet till lite mer välmående i vardagen. Vi vill avdramatisera det här med massage. Du behöver inte ens ta av dig kläderna. Det säger Gunnar Lindhe, vd för företaget Take a Break. – Vi ser Aqua Massage som ett bra och lättillgängligt komplement till traditionell massage. Take a Breaks relaxoaser ska man hitta på platser där många människor passerar, som exempelvis köpcentrum, flygplatser och tågstationer. Premiär för Aqua Massage är den 27 oktober i Farsta Centrum. 10 minuters vattenmassage kostar 150 kronor. Välkommen att prova-på i Take a Break oasen i Farsta Centrum, vid info-disken! Ring och boka, se nedan.