Fasciaklinikerna ny svensk hälsokedja

Report this content

Fasciaklinikerna är ett nytt svenskt hälsoföretag som har ett 30-tal kliniker runt om i Sverige. Fascia är bindväv som omsluter kroppens alla organ och har nyligen fått ny status som organ. Behandlingsmetoden bygger på vetenskap och har visat sig effektiv mot värk och smärta.

Det är jättemånga som går runt med till exempel ryggvärk och ont i nacken utan att veta att det finns riktigt bra hjälp att få, säger Ivar Bohlin, vd för Fasciaklinikerna

Forskningen kring fascia har hjälpt oss att bättre förstå kroppens funktion och att den har en mycket större betydelse för hälsa värk och smärta än vi tidigare trott. Det i sin tur öppnar upp helt nya möjligheter att behandla besvär som ryggvärk, nackont, tennisarmbåge, nackspärr, huvudvärk, frozen shoulder, löparknä och mycket mer. Det är också med den kunskapen som bas som den nya hälsokedjan Fasciaklinikerna har startat och nu expanderar över hela landet.

Fasciaklinikerna arbetar med patenterad behandlingsutrustning och effektiv metodik grundat på vetenskap och beprövad erfarenhet. Många av de utbildade fasciaterapeuterna har en bakgrund som naprapater, massörer och liknande men har känt att de inte kommer åt alla åkommor tidigare. Hans Bohlin har en bakgrund som entreprenör inom näringslivet men är nyfiken. Det var när han började läsa på och om olika behandlingsformer och kom över färsk forskning om fascia som han blev fascinerad och han började drömma om en plattform med professionella terapeuter som kunde komma åt åkommor de inte kan hitta hjälp för inom den traditionella vården.

– Den typiska patienten är en medelålderskvinna som har gått med värk i många år utan att få hjälp. Det är förbluffande vilka resultat man kan nå genom att komma åt fascian, säger Ivar Bohlin.

Fasciaklinikerna använder egenpatenterad utrustning där en maskin sätter fascian i rörelse, ökar blodcirkulationen och vätskeflödet vilket påskyndar kroppens läkning. Behandlingen är numer beprövad och fungerar på både människor, hästar och hundar. Förutom att Fasciaklinikerna använder maskinen i sin egen verksamhet används den av hundratals terapeuter över hela världen inklusive bland annat amerikanska landslaget hästhoppning och elitidrottare inom tennis, kampsport och fotboll.

För mer information, gå in på https://fasciaklinikerna.se/

För att hitta en lokal Fasciaklinik, gå in på https://fasciaklinikerna.se/kliniker

För att prova en behandling, kontakta Karin Pontén, se nedan.

För mer information, kontakta:

Ivar Bohlin, vd Fasciaklinikerna, tfn 070 774 93 10, ivar.bohlin@fasciaklinikerna.se

Karin Pontén, Vår PR-byrå, tfn 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Fasciabehandling

Fasciaklinikerna är ett svenskt hälsoföretag som behandlar värk och smärta. Företaget har utvecklat en behandlingsmetod som bygger på vetenskap och har i dag ett 30-tal kliniker runt om i Sverige. Fascia har nyligen upptäckts som ett viktigt organ och behandlingen fungerar på människor såväl som hästar och hundar. Behandlingen har visat sig effektiv vid löparknä, frozen shoulder, tennisarmbåge, nackproblem, ryggsmärtor och mycket annat.

Taggar: