Balder annonserar resultatet från det frivilliga återköpserbjudandet av utestående hybridobligationer

Fastighets AB Balder, via dotterbolaget Balder Invest AB, har idag annonserat resultatet av sitt erbjudande till innehavare av sina utestående EUR 350 miljoner 5,5 år non-call, first reset date 7 mars 2023 (ISIN: XS1677911825) och EUR 500 miljoner 5,25 år non-call, first reset date 2 juni 2026 (ISIN: XS2305362951) att delta i ett återköp där Balder Invest AB köper tillbaka obligationer mot kontant vederlag upp till ett maximalt nominellt belopp om EUR 85 miljoner (”Återköpserbjudandet”).

Resultatet av återköpserbjudandet är som följer:

ISIN First reset date Issued (EUR) Repurchased (EUR)
XS1677911825 07-Mar-23 350,000,000 29,100,000
XS2305362951 02-Jun-26 500,000,000 55,900,000
Total 850,000,000 85,000,000

Förväntad likviddag för återköpet är 14 september 2022. Detaljer kring återköpserbjudandet återfinns i ”Tender Offer Memorandum”.

Deutsche Bank och Nordea har agerat Dealer Managers för Återköpserbjudandet och Kroll har agerat Tender Agent.

Dealer Managers:
Deutsche Bank, telefon: +44 20 7545 8011
Nordea Bank Abp, telefon: +45 6136 0379, e-post: nordealiabilitymanagement@nordea.com

För mer information, vänligen kontakta:
VD Erik Selin, telefon: 031-10 95 92

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella fastigheter i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Fastighetsbeståndet hade per 30 juni 2022 ett värde om 206,5 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.