Balder annonserar resultatet från det frivilliga återköpserbjudandet av utestående hybridobligationer

Fastighets AB Balder, via dotterbolaget Balder Invest AB, har idag annonserat resultatet av sitt erbjudande till innehavare av utestående hybridobligation, EUR 500 miljoner 5,25 år non-call, first reset date 2 juni 2026 (ISIN: XS2305362951) om att delta i ett återköp där Balder Invest AB köper tillbaka obligationer mot kontant vederlag upp till ett maximalt nominellt belopp om EUR 44,41 miljoner (”Återköpserbjudandet”).

Resultatet av återköpserbjudandet är som följer:

ISIN  First reset date   Issued (EUR)   Repurchased (EUR)
 XS2305362951   02-Jun-26  500,000,000  44,410,000

Förväntad likviddag för återköpet är 4 oktober 2023. Detaljer kring Återköpserbjudandet återfinns i ”Tender Offer Memorandum”.

BNP Paribas och Nordea har agerat Dealer Managers för Återköpserbjudandet och Kroll har agerat Tender Agent.

Dealer Managers:
BNP Paribas, tel. +33 1 55 77 78 94, e-post: liability.management@bnpparibas.com
Nordea Bank Abp, tel. +45 6136 0379,
e-post: nordealiabilitymanagement@nordea.com

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Selin, VD, tel. 031-10 95 92

Ewa Wassberg, Finanschef, tel. 031-351 83 99

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella fastigheter i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Fastighetsbeståndet hade per 30 juni 2023 ett värde om 222,2 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.