Balder Danmark utser Flemming Joseph Jensen som VD

Från och med 1 april 2019 tillträder Flemming Joseph Jensen som VD för Balder Danmark. Flemming Joseph Jensen upprätthåller sin nuvarande position som VD i Sjaelsö Management och kommer fördela sin arbetsinsats mellan verksamheterna.

”Jag ser Flemmings tillträde som en naturlig fortsättning på det fina och täta samarbete som vi byggt upp under de senaste åren. I samarbetet mellan Balder och Sjaelsö Management ser vi redan en stor synergieffekt och värdeskapande mellan bolagen. Balder ser fortsättningsvis goda förutsättningar att vidareutveckla och expandera verksamheten i Danmark”, säger Balders VD Erik Selin.

Flemming Joseph Jensen fortsätter ”jag är glad och stolt över möjligheten att tillträda rollen som VD i Balder Danmark. Kulturen och ledarstilen Balder har är mycket lik den vi har i Sjaelsö Management, och med hjälp av duktiga och välfungerande ledargrupper och medarbetare, i både Balder Danmark och Sjaelsö Management, kan jag fokusera på utveckling och investeringar, samtidigt som jag kan dra nytta av mitt stora kontaktnät i fastighetsbranschen”.

Det har inte avtalats om några framtida projekt mellan Balder och Sjaelsö Management. Balder kan således fortsätta utveckla och investera i fastighetsprojekt i Danmark med andra aktörer, likaså Sjaelsö Management som kan ingå utvecklings- och samarbetsavtal med andra fastighetsinvesterare och samarbetspartners.

Erik Selin, VD Balder +46 706 07 47 90, erik.selin@balder.se

Flemming Joseph Jensen, VD Sjaelsö Management, +45 4015 6609, fjj@sjaelsoe.dk

Om Balder Danmark
Balder Danmark A/S är ett dotterbolag till Fastighets AB Balder, vilket är ett svenskt börsnoterat bolag. Balder äger, förvaltar och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter och hotell i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland och England.

Om Sjaelsö Management
Sjaelsö Management är med 45 medarbetare en av de större aktörerna inom utveckling och bygghantering i Danmark. Pågående projekt uppgår till ca 1500 bostäder och innehar ett värde om mer än 4 miljarder DKK. Sjaelsö Management räknar med fortsatt hög aktivitet inom fastighetsmarknaden och förväntas ha hög efterfrågan på bolagets kompetenser inom de närmsta åren.

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring ska möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 30 september 2018 ett värde om 114,5 Mdkr (92,9). Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Box 53 121, 400 15 Göteborg
balder.se