Balder erbjuder aktieägare att köpa eller sälja aktier utan avgift

Fastighets AB Balder (publ) ger härmed de aktieägare som inte äger jämna multiplar om 100 aktier möjlighet att courtagefritt köpa eller sälja det antal aktier som krävs för att nå 100 aktier. Styrelsen i Balder gör bedömningen att handeln kommer att underlättas och aktiens likviditet förbättras om fler aktieägare äger jämna 100 poster. ”Vi fortsätter att verka för en ökad handel och likviditet i Balders aktie. Vi har tidigare i två omgångar genomfört courtagefri handel. Vi har sedan ett och ett halvt år tillbaka en likviditetsgaranti i Balders aktie. Efter förvärvet av Din Bostad gör vi återigen bedömningen att det är till gagn för samtliga aktieägare om fler ägare har jämna 100 poster”, säger Erik Selin, Balders VD, i en kommentar. De aktieägare som berörs av erbjudandet kommer att erhålla brev med ytterligare information och en anmälningssedel för deltagandet. Erbjudandet genomförs under perioden 30 oktober – 13 november 2009 med Swedbank Markets.