Balder erhåller investment grade rating från Moody’s (Baa3)

Balder har idag erhållit en investment grade rating från Moody’s om Baa3 med stable outlook. Ratingen är viktig för Balders fortsatta tillväxt på kapitalmarknaden. Balder investerar sedan några år tillbaka i både Danmark och Finland där vi har en exponering mot Euron. Med en rating från Moody’s kan vi utnyttja den europeiska kapitalmarknaden för att tillgodose dessa behov.

” Balder’s Baa3 long term issuer rating primarily reflects the company’s focus on stable rental housing properties in Sweden and Finland as well as the prime locations of its commercial properties in Sweden’s largest cities” Says Roberto Pozzi, Senior Credit officer at Moody’s.

Finanschef Marcus Hansson, telefon 0768-36 98 48

Denna information är sådan information som Fastighets AB Balder (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 december 2016 kl. 08.30 CET

Box 53121, 400 15 Göteborg

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring skall möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 30 september 2016 ett värde om 79,9 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.