Balder har 98,95 procent av rösterna och kapitalet i Din Bostad och förlänger Erbjudandet en sista gång

Fastighets AB Balder (publ) (”Balder”) offentliggjorde den 26 juni 2009 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) (”Din Bostad”) att förvärva samtliga utestående aktier i Din Bostad (”Erbjudandet”). Den 19 augusti 2009 meddelade Balder att samtliga villkor för Erbjudandet har uppfyllts och att Balder har beslutat att förklara Erbjudandet ovillkorat och att fullfölja Erbjudandet. Erbjudandet hade då accepterats av ägare till 94,73 procent av aktiekapitalet och rösterna i Din Bostad. Erbjudandet förlängdes till och med den 4 september 2009. Erbjudandet har hittills accepterats av aktieägare representerandes 18 305 111 aktier motsvarande 98,95 procent av aktiekapitalet och rösterna i Din Bostad. Balder har fullföljt Erbjudandet av nämnda aktier. Balder har inte förvärvat några aktier i Din Bostad utanför Erbjudandet och äger därmed inte några aktier i Din Bostad förutom de som har lämnats in genom Erbjudandet. För att möjliggöra för aktieägare i Din Bostad som ännu inte accepterat Erbjudandet att acceptera Erbjudandet förlängs acceptperioden, en sista gång, till och med den 25 september 2009. De aktieägare i Din Bostad som väljer att inte acceptera Erbjudandet bör notera att likviditeten i Din Bostads aktie framöver kommer att vara ytterst begränsad. I och med att Balder innehar över 98 procent av aktierna i Din Bostad avser Balder att verka för en avnotering av Din Bostads aktie från NASDAQ OMX Small Cap och att efter den sista acceptperiodens utgång påkalla tvångsinlösen av kvarvarande aktier i Din Bostad. För aktieägare som under den förlängda acceptperioden accepterar Erbjudandet kommer redovisning av vederlaget att ske omkring den 12 oktober 2009. För mer information hänvisas till den erbjudandehandling som offentliggjordes den 14 juli 2009 samt de tilläggsprospekt som offentliggjordes den 27 juli 2009, den 24 augusti 2009 samt den 2 september 2009 och som finns tillgängliga i elektroniskt format på www.fi.se, www.balderfast.se och www.swedbank.se/prospekt. För ytterligare information vänligen kontakta: VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 Ekonomidirektör Magnus Björndahl, telefon 0735-58 29 29 Informationen är sådan som Balder skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 september 2009 kl 15.00. Fastighets AB Balder (publ) Box 53121, 400 15 Göteborg Tfn 031-10 95 70 Org. nr 556525-6905, Säte Göteborg www.balderfast.se