Balder har 99,15 procent av rösterna och kapitalet i Din Bostad

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller i USA, Australien, Japan, Sydafrika eller Kanada. Erbjudandet lämnas inte, direkt eller indirekt, i något av dessa länder och kan inte accepteras av någon som befinner sig där. Erbjudandet riktar sig inte heller i övrigt till personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.

Fastighets AB Balder (publ) (”Balder”) offentliggjorde den 26 juni 2009 ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) (”Din Bostad”) att förvärva samtliga utestående aktier i Din Bostad (”Erbjudandet”). Vid utgången av den andra och sista förlängningen av acceptperioden den 25 september 2009 hade Erbjudandet accepterats av aktieägare representerandes 18 343 002 aktier motsvarande 99,15 procent av aktiekapitalet och rösterna i Din Bostad. Balder har fullföljt Erbjudandet av nämnda aktier. Balder förvärvade 510 aktier i Din Bostad utanför Erbjudandet den 28 september 2009 och äger därmed 510 aktier i Din Bostad utöver de som har lämnats in genom Erbjudandet. I och med detta avser Balder att som tidigare aviserat påkalla tvångsinlösen av kvarvarande aktier i Din Bostad. Aktien i Din Bostad avnoterades från NASDAQ OMX Stockholm den 29 september 2009. För dem som under den andra och sista förlängningen av acceptperioden accepterat Erbjudandet kommer redovisning av vederlag att ske i enlighet med vad som tidigare kommunicerats, det vill säga omkring den 12 oktober 2009. För mer information hänvisas till den erbjudandehandling som offentliggjordes den 14 juli 2009 samt de tilläggsprospekt som offentliggjordes den 27 juli 2009, den 24 augusti 2009 samt den 2 september 2009 och som finns tillgängliga i elektroniskt format på www.fi.se, www.balderfast.se och www.swedbank.se/prospekt. För ytterligare information vänligen kontakta: VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 Ekonomidirektör Magnus Björndahl, telefon 0735-58 29 29 Informationen är sådan som Balder skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2009 kl 11.00. Fastighets AB Balder (publ) Box 53121, 400 15 Göteborg Tfn 031-10 95 70 Org. nr 556525-6905, Säte Göteborg www.balderfast.se