Balder har erhållit 94,73 procent av rösterna och kapitalet i Din Bostad och fullföljer Erbjudandet

Fastighets AB Balder (publ) (”Balder”) offentliggjorde den 26 juni 2009 ett erbjudande till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) (”Din Bostad”) att förvärva samtliga utestående aktier i Din Bostad (”Erbjudandet”). Erbjudandet har accepterats av aktieägare representerandes 17 525 763 aktier motsvarande 94,73 procent av rösterna och kapitalet i Din Bostad. Balder har inte förvärvat några aktier i Din Bostad utanför Erbjudandet och äger därmed inte några aktier i Din Bostad förutom dem som lämnats in genom Erbjudandet. Samtliga fullföljandevillkor för Erbjudandet har uppfyllts. Balder har beslutat att förklara Erbjudandet ovillkorat och att fullfölja Erbjudandet. Acceptperioden förlängs till den 4 september 2009 för att möjliggöra deltagande i Erbjudandet för de aktieägare som ännu inte accepterat. För dem som väljer att inte acceptera erbjudandet bör noteras att likviditeten i Din Bostads aktie framöver kommer att vara ytterst begränsad. I och med att Balder innehar över 90 procent av aktierna i Din Bostad avser Balder att inom kort påkalla tvångsinlösen av kvarvarande aktier i Din Bostad samt verka för en avnotering av Din Bostads aktie från NASDAQ OMX. För dem som under ordinarie acceptperiod accepterat Erbjudandet kommer redovisning av vederlaget att ske i enlighet med vad som tidigare kommunicerats, det vill säga omkring den 31 augusti 2009. För dem som under den förlängda acceptperioden accepterar Erbjudandet kommer redovisning av vederlaget att ske omkring den 21 september 2009. För mer information hänvisas till den erbjudandehandling som offentliggjordes den 14 juli 2009 samt det tilläggsprospekt som offentliggjordes den 27 juli 2009 och som finns tillgängliga i elektroniskt format på www.fi.se, www.balderfast.se och www.swedbank.se/prospekt. Vidare avser Balder under hösten 2009 erbjuda aktieägarna möjlighet till courtagefri handel. Detta erbjudande innebär att mindre aktieägare erbjuds möjlighet att köpa eller sälja ett visst antal aktier i Balder utan courtage. För ytterligare information vänligen kontakta: VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 Ekonomidirektör Magnus Björndahl, telefon 0735-58 29 29 Informationen är sådan som Balder skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 19 augusti 2009 kl 14.00 Fastighets AB Balder (publ) Box 53121, 400 15 Göteborg Tfn 031-10 95 70 Org. nr 556525-6905, Säte Göteborg www.balderfast.se