Balder offentliggör eget kapital per den 30 juni 2009

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller i USA, Australien, Japan, Sydafrika eller Kanada. Erbjudandet lämnas inte, direkt eller indirekt, i något av dessa länder och kan inte accepteras av någon som befinner sig där. Erbjudandet riktar sig inte heller i övrigt till personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.

Med anledning av offentliggörandet av erbjudandehandling avseende erbjudande till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) offentliggör Fastighets AB Balder (publ) (”Balder”) eget kapital per den 30 juni 2009. Det egna kapitalet uppgick per den 30 juni 2009 till 1 947,6 miljoner kronor, motsvarande 123,71 kronor per aktie, att jämföras med ett eget kapital per den 31 mars 2009 om 1 826,4 miljoner kronor, motsvarande 116,01 kronor per aktie. Förändringen av det egna kapitalet under det andra kvartalet 2009 består i huvudsak av intjäning från den löpande verksamheten, andel i resultat från intressebolag och orealiserade värdeförändringar på räntederivat. För ytterligare information, vänligen kontakta VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 eller Ekonomidirektör Magnus Björndahl, 0735-58 29 29 Informationen är sådan som Balder skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 juli 2009 kl 11.00 Fastighets AB Balder (publ) Box 53121, 400 15 Göteborg Tfn 031-10 95 70 Org. nr 556525-6905, Säte Göteborg www.balderfast.se