Balder offentliggör erbjudandehandling

Fastighets AB Balder (publ) (”Balder”) offentliggör erbjudandehandling avseende Balders offentliga erbjudande till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) (”Din Bostad”) om att överlåta sina aktier i Din Bostad till Balder. Erbjudandehandlingen skickas tillsammans med förtryckt anmälningssedel till samtliga direktregistrerade aktieägare i Din Bostad samt tillhandahålls tillsammans med blank anmälningssedel kostnadsfritt hos Balder (telefon 031-10 95 70, e-post: info@balderfast.se) och hos Swedbank (telefon: 08-585 918 00, e-post: emissioner.sthlm@swedbank.se). Erbjudandehandlingen finns även tillgänglig på www.fi.se, www.balderfast.se och www.swedbank.se/prospekt. Förvaltarregistrerade aktieägare bör kontakta sin förvaltare för information och instruktioner. För ytterligare information, vänligen kontakta VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 eller Ekonomidirektör Magnus Björndahl, 0735-58 29 29