Balder offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande av utestående obligationer

Fastighets AB Balder (publ) ("Bolaget" eller “Balder”) erbjuder innehavare av sina utestående SEK 600 000 000 FRN med förfall januari 2023 (ISIN: SE0010820050), SEK 1 400 000 000 gröna FRN med förfall februari 2023 (ISIN: SE0012676591) och SEK 500 000 000 gröna FRN med förfall november 2023 (ISIN: SE0013883295) ("Obligationerna"), att delta i ett återköp där Balder köper tillbaka Obligationerna mot kontant vederlag (”Återköpserbjudandet”), tillsammans med upplupen och icke betald ränta. Obligationerna kommer att återköpas i enlighet med villkoren i ett återköpsdokument daterat 28 oktober 2022 (”Återköpsdokumentet”).

Återköpsdokumentet finns tillgängligt via följande länk: https://www.balder.se/finansiell-information/prospekt-obligationsvillkor

Återköpserbjudandet löper ut 14:00 CET den 2 november 2022 om det inte förlängs, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Bolaget. Förväntad likviddag för Återköpserbjudandet är den 7 november 2022.

Balder har lämnat i uppdrag till Nordea Bank Abp och Swedbank AB (publ) att agera dealer manager för Återköpserbjudandet.

Dealer Managers:
Nordea Bank Abp: +45 61 36 03 79, nordealiabilitymanagement@nordea.com
Swedbank AB (publ): +46 8 700 94 36, liabilitymanagement@swedbank.se

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Selin, VD, telefon 031-10 95 92
Ewa Wassberg, Finanschef, telefon 031-351 83 99

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella fastigheter i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Fastighetsbeståndet hade per 30 september 2022 ett värde om 213,2 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.