Balder offentliggör prospekt och ansöker om notering av obligationslån på NASDAQ OMX Stockholm

Fastighets AB Balder (publ) offentliggjorde den 8 maj 2013 emission av obligationslån om 500 miljoner kronor på den svenska marknaden. Obligationslånet är fyraårigt och löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 225 räntepunkter.

Ansökan om notering av obligationslånet på Företagsobligationslistan vid NASDAQ OMX Stockholm kommer att ske inom kort.

Med anledning av detta har Balder upprättat ett prospekt. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och Fastighets AB Balders (www.balder.se) webbsidor.

Finanschef Marcus Hansson, telefon 0768-36 98 48

Informationen är sådan som Balder ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 augusti 2013 kl 16.30

Box 53121, 400 15 Göteborg

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring skall möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 31 mars 2013 ett värde om 22,5 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.