Balder publicerar förändring i det totala antalet aktier och röster i Balder

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller i USA, Australien, Japan, Sydafrika eller Kanada. Erbjudandet lämnas inte, direkt eller indirekt, i något av dessa länder och kan inte accepteras av någon som befinner sig där. Erbjudandet riktar sig inte heller i övrigt till personer vars deltagande förutsätter ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.

Styrelsen i Fastighets AB Balder (publ) (”Balder”) beslutade den 19 augusti 2009 att fullfölja erbjudandet till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) (”Din Bostad”) och förklara erbjudandet ovillkorat. De aktieägare som har accepterat erbjudandet erhåller en nyemitterad aktie av serie B i Balder för två aktier i Din Bostad. Med anledning av erbjudandet har Balder emitterat nya aktier av serie B och per den 30 september 2009 uppgår det totala antalet aktier till 25 372 196, varav 1 871 572 aktier av serie A och 23 500 624 aktier av serie B, och det totala antalet röster till 4 221 634. Det totala antalet aktier och röster per den 30 september 2009 omfattar de nyemitterade aktier av serie B som aktieägare i Din Bostad vilka accepterat erbjudandet under den ordinarie acceptperioden eller den första förlängningen av acceptperioden erhållit. Dessa aktieägare representerar totalt 98,95 procent av kapitalet och rösterna i Din Bostad. De aktieägare i Din Bostad som accepterade erbjudandet under den andra och sista förlängningen av acceptperioden, vilken avslutades den 25 september 2009, kommer att erhålla nyemitterade aktier av serie B omkring den 12 oktober 2009. För ytterligare information vänligen kontakta: VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 Ekonomidirektör Magnus Björndahl, telefon 0735-58 29 29 Informationen är sådan som Balder skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2009 kl 11.00. Fastighets AB Balder (publ) Box 53121, 400 15 Göteborg Tfn 031-10 95 70 Org. nr 556525-6905, Säte Göteborg www.balderfast.se