Balder sätter upp MTN-program om 5 miljarder

Fastighets AB Balder (publ) har valt att sätta upp ett MTN-program (Medium Term Note) med en låneram om 5 miljarder kronor. MTN-programmet kommer att komplettera Balders befintliga finansiering, vilken i huvudsak sker i bank, men även genom utgivande av företagscertifikat. Balder har i dag inget behov för att finansiera sig på obligationsmarknaden men anser att tillgången till flera finansieringskällor är intressant långsiktigt. Balder bedömer att en första emission under programmet kommer att genomföras under första kvartalet.

Finansinspektionen har idag den 21 februari godkänt Balders prospekt med anledning av MTN- programmet. Grundprospektet finns att tillgå på svenska på Balders hemsida www.balder.se.

Finanschef Marcus Hansson, 0768-36 98 48

Ovanstående information är sådan som Fastighets AB Balder (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 15.00 den 21 februari 2014.

Box 53121, 400 15 Göteborg
www.balder.se

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring skall möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 31 december 2013 ett värde om 27,5 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap.