Balder tillsätter ny ekonomichef

Den 1 september tillträder Eva Sigurgeirsdottir tjänsten som ekonomichef på Balder. Eva kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp. Jesper Mårtensson lämnar därmed rollen som tillförordnad CFO och återgår till sina tidigare uppdrag inom ES Fastigheter AB.

- Balder är ett enastående bolag och jag är mycket glad och stolt över att ha fått förtroendeuppdraget att leda ekonomiarbetet framåt, säger Eva Sigurgeirsdottir.

Eva har över 15 års erfarenhet inom fastighetsbranschen, med tyngdpunkt på fastighetsutveckling. Genom åren har Eva haft flera roller med ekonomiansvar inom olika branscher, bland annat 9 år som ekonomichef på Sverigehuset, ett dotterbolag inom Ernström & C:o koncernen. De senaste 6 åren har Eva arbetat som chefscontroller på Balder Fastighetsutveckling och ansvarat för att bygga upp ekonomifunktionen inom detta affärsområde.

- Eva har varit med oss länge och det känns väldigt bra att hon blir vår nya ekonomichef, säger Erik Selin.

Marcus Hansson fortsätter sitt uppdrag som finanschef på Balder.

Denna information är sådan som Fastighets AB Balder är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 augusti 2020 kl. 08.00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:
Kommunikationschef Sandra Nilsson, telefon 031-10 95 80

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring ska möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 30 juni 2020 ett värde om 149,3 Mdkr (129,2). Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Box 53 121, 400 15 Göteborg
balder.se