Balder tillträder samtliga fastigheter i I.A Hedin Fastighet AB koncernen och beslutar om kvittningsemission

Som tidigare kommunicerats har Fastighets AB Balder avtalat om att förvärva samtliga fastigheter i I.A Hedin Fastighet AB koncernen från Anders Hedin Invest AB. Dellikvid för de förvärvade fastigheterna erläggs till Anders Hedin Invest AB genom kvittningsemission av 4 602 515 stamaktier av serie B för 1 098 950 000 kronor.

Kvittningsemissionen innebär en utspädningseffekt om cirka 2,6 procent i förhållande till antalet stamaktier i Balder genom att antalet utestående stamaktier ökar till 180 000 000 (fördelat på 11 229 432 stamaktier av serie A och 168 770 568 stamaktier av serie B). Härutöver har Balder 10 000 000 preferensaktier utestående.

I syfte att underlätta leverans av aktierna till Anders Hedin Invest AB har Erik Selin Fastigheter AB lånat ut 4 602 515 aktier av serie B.

Finanschef Marcus Hansson, telefon 0768-36 98 48

Denna information är sådan information som Fastighets AB Balder (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 november 2016 kl. 14.00 CET.

Box 53121, 400 15  Göteborg

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring skall möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 30 september 2016 ett värde om 79,9 Mdkr. Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.