Balders ekonomidirektör Magnus Björndahl avslutar sin anställning under sommaren 2020

Då Fastighets AB Balders ekonomidirektör Magnus Björndahl som på grund av anhållandet och den långa häktningen, där åklagaren misstänker Björndahl för grovt insiderbrott, känner trötthet och har svårigheter att tillhandahålla det engagemang som tjänsten som ekonomidirektör kräver har Björndahl, i kombination av att han i augusti 2020 blir 63 år, tillsammans med Balders VD Erik Selin kommit överens om att under sommaren 2020 avsluta sin anställning.

Denna information är sådan som Fastighets AB Balder är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 juli 2020 kl. 17.30 CET.

För mer information, vänligen kontakta:
Kommunikationschef Sandra Nilsson, 031-10 95 80

Fastighets AB Balder är ett börsnoterat fastighetsbolag som med lokal förankring ska möta olika kundgruppers behov av lokaler och bostäder. Balders fastighetsbestånd hade per 31 mars 2020 ett värde om 151,2 Mdkr (123,2). Balderaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap.

Box 53 121, 400 15 Göteborg
balder.se