Kommuniké från extra bolagsstämma i Fastighets AB Balder (publ)

Med anledning av Fastighets AB Balders (publ) (”Balder”) offentliga erbjudande till aktieägarna i Din Bostad Sverige AB (publ) (”Din Bostad”) om att överlåta sina aktier i Din Bostad till Balder (”Erbjudandet”) beslutade en extra bolagsstämma den 14 juli 2009 att emittera upp till 9 250 000 aktier av serie B i Balder. Beslutet fattades med erforderlig majoritet. Aktiekapitalet ökas med högst 9 250 000 kronor genom att högst 9 250 000 aktier av serie B med ett kvotvärde om 1,00 krona emitteras. Rätt att teckna aktierna skall med avvikelse från befintliga aktieägares företrädesrätt tillkomma aktieägarna i Din Bostad. Skälet till avvikelsen är att emissionen utgör ett led i Erbjudandet. Aktierna skall betalas genom tillskjutande av aktier i Din Bostad. För två aktier i Din Bostad skall aktietecknaren erhålla en aktie av serie B i Balder. De nya aktierna skall ge rätt till utdelning från och med innevarande räkenskapsår. För ytterligare information, vänligen kontakta VD Erik Selin, telefon 0706-07 47 90 eller Ekonomidirektör Magnus Björndahl, 0735-58 29 29