Regio utvecklar nya lokaler om ca 2 700 kvm åt Currentum i Sisjön, Göteborg

Fastighets AB Regio (”Regio”) har utvecklat ett nytt huvudkontor åt Currentum Partner Väst AB (”Currentum”) i Sisjön utanför Göteborg. De nya lokalerna omfattar ett helt hus om ca 2 700 kvm kontor och lager, vilka förhyrs på ett 10-årigt avtal.

Currentum är en koncern bestående av olika installationsbolag som är verksamma över hela Sverige. Under början av 2023 flyttar de bolag som är verksamma i Göteborgsområdet in i gemensamma lokaler, vilka utvecklats av Regio i samarbete med Grandab Management som lokal förvaltningspartner.

”Det är alltid lika roligt när vi får till en riktigt bra lokallösning, som här i Sisjön. Ett av de ingående installationsbolagen är vår hyresgäst sedan tidigare så vi är glada över det utökade förtroendet att utveckla gemensamma lokaler åt hela koncernen.”

Hillevi Skötte, styrelseledamot i Currentum säger:
”För oss är det en möjlighet att samla alla våra discipliner i ett och samma hus. Det skapar en större samhörighet och vi blir starkare i ett ge våra kunder helhetslösningar, vilket vi redan har lyckats med. Nu finns Ventab, Ventab Styr, Installationsbolaget, Installationsbolaget Sprinkler, AC-EL, SP gruppen, GasProducts och ECIS och vi har tack vare ett smart utnyttjande av lokalerna kunnat skapa en gemensam mötesplats i vårt nya gym.”

Regio äger och förvaltar ca 140 000 kvm i Göteborgsområdet, varav ca 45 000 kvm i Sisjön/Högsbo.