Trianon anställer chefsjurist

Trianon fortsätter att växa och har rekryterat Therése Altenby som chefsjurist. Therése kommer närmast från Heimstaden och har även där haft rollen som chefsjurist. Hennes uppdrag blir att ansvara för samtliga juridiska frågor inom verksamheten.

Therése Altenby har en bred juridisk erfarenhet från bolags- och fastighetsrättsfrågor från sin tidigare roll som chefsjurist på Heimstaden.

”Det känns mycket bra att vi nu tar steget att anställa en chefsjurist och jag är väldigt glad att hälsa Therése välkommen till Trianon. Med vår tillväxttakt har vi ett stort behov av den juridiska erfarenhet som Therése har, vilket kommer att möjliggöra bolagets fortsatta utveckling i ett högt tempo”, säger Olof Andersson, VD på Trianon.

”Trianon är ett entreprenörsdrivet tillväxtbolag med stort engagemang för samhällsutveckling, vilket gör bolaget väldigt intressant för mig. Bolaget befinner sig i en spännande utvecklingsfas och jag ser fram emot att vara med och bidra på den fortsatta tillväxtresan”, säger Therése Altenby.

Therése Altenby börjar på Trianon den 1 september.

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 88 fastigheter om 419 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 76 procent bostads- och samhällsfastigheter och 24 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 mars 2021 på cirka 10,0 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se och och Trianon på LinkedIn.