Trianon hälsar sommarjobbarna välkomna på infoträff

Hållbarhet är en självklar utgångspunkt i Trianons affärsverksamhet och företaget arbetar målinriktat för att skapa sysselsättning genom visstidsanställningar, långsiktiga praktikplatser och sommarjobb för arbetslösa och ungdomar som bor i Trianons fastigheter i Malmö. Trianons sommarjobbare arbetar olika perioder mellan vecka 25-33.

För att få ett av Trianons sommarjobb är de viktigaste kriterierna att man är 16-20 år och bor i någon av Trianons fastigheter i områdena Lindängen, Hermodsdal, Nydala och Sofielund i Malmö. Trianons satsning på jobbskapande åtgärder görs inom ramen för den hållbara hybridobligationen med satsningar på bland annat ungdomars sysselsättning via sommarjobb, praktik och föreningsliv. Idag 8 juni är det dags för en första infoträff för sommarjobbarna där de får träffa både Trianons VD Olof Andersson och ansvariga arbetsledare ute i de olika bostadsområdena. Måndag 15 juni är det jobbstart.

En social och nyttig erfarenhet
För många är sommarjobbet en bra chans att lära känna sin stad utanför bostadsområdet, få vuxna kollegor och förebilder samtidigt som de får lära sig hur det är att sköta ett arbete och tjäna egna pengar. De får möjlighet träffa nya vänner och en chans att skapa ett eget nätverk som kan hjälpa dem vidare i livet.

Alla får en handledare
-Självklart är vi med och ser till så att ungdomar har jobb och sysselsättning i sommar, något som känns mycket viktigt i dessa tider. Ungdomarna kommer att få prova på fastighetsskötsel från grunden vilket kan vara allt från att rensa rabatter till att måla staket och städa gårdar. Alla får en handledare som stödjer och vägleder dem i arbetet. Arbetet gör de tillsammans med våra ordinarie fastighetsskötare, berättar Anna Heide, affärsutvecklingschef och ansvarig för hållbarhetsarbetet.

Årets sommarjobbare kommer att jobba två veckor var på Hermodsdal, Lindängen, Limhamn, i city och i Rosengård Centrum.

-Trianon får nya flitiga medarbetare och ambassadörer som hjälper till att sprida hur viktigt det är att ta hand om sitt närområde för att det ska vara trivsamt, samtidigt som vi får möjlighet att visa upp vad vi gör. Naturligtvis hoppas vi även på att väcka intresse för jobbet och hitta framtida kollegor, avslutar Anna Heide.

Trianons hållbara hyrbridobligation – sociala satsningar
I maj 2019 emitterade Trianon en hållbar hybridobligation om 400 Mkr. Ett fokusområde i den hållbara hybridobligationen är att satsa på jobbskapande åtgärder såsom sommarjobb åt ungdomar 16-20 år, men även praktik och anställning via entreprenörer eller i Trianons egen regi.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Heide, affärsutvecklingschef Trianon
anna.heide@trianon.se

Mari-Louise Hedbys, CFO/IR

Om Trianon
Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 75 fastigheter om 360 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 73 procent bostads- och samhällsfastigheter och 27 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 mars 2020 på cirka 8,4 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet TRIAN B. Certified adviser är Avanza, 08-409 421 20,
e-mail: ca@avanza.se. För mer information se: www.trianon.se.