Trianon hyr ut i Multihuset till Nya Försäkringar Sverige AB

Trianon har tecknat hyresavtal med ännu ett företag för inflyttning i Multihuset på Limhamn, denna gång är det Nya Försäkringar Sverige AB som kommer att flytta in sin verksamhet i Multihuset från och med 1 juni.

Det senaste avtalet gäller uthyrning av kontors- och verksamhetslokaler i Multihuset på Limhamn, denna gång ett femårigt avtal med Nya Försäkringar Sverige AB. Bolaget som är verksamt inom insurtech och försäkringsrådgivning, blir den tredje hyresgästen på kort tid som väljer Multihuset på Limhamn till sitt nya kontor.

-Att ännu en hyresgäst på kort tid tecknar hyresavtal med oss i Multihuset på Limhamn visar att det, pandemin till trots, finns en god efterfrågan även på våra kommersiella lokaler. Det gläder mig att olika branscher, denna gång en försäkringsmäklare, ser de många fördelarna med Multihusets attraktiva läge, säger Olof Andersson, VD på Trianon.

-Flytten till Multihuset innebär en möjlighet för oss att fortsätta att bedriva vår verksamhet i större skala och dessutom växa. Att ha kontor i ett område där vår målgrupp finns ser vi också som en stor fördel, säger Gustaf Thuresson, försäljningschef på Nya Försäkringar Sverige AB.

Om Multihuset
Multihuset i Limhamn omfattar cirka 19 800 kvadratmeter uthyrningsbar yta, varav cirka hälften består av ett parkeringshus. Multihuset är ett servicenav för de bostäder som finns i området med vårdcentral, barnavårdscentral, livsmedelsbutik, parkering, apotek och förskola. Multihuset består också av ett trettiotal lägenheter samt attraktiva kontor för företag.

Om Trianon
 Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 75 fastigheter om 344 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 75 procent bostads- och samhällsfastigheter och 25 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 december 2019 på cirka 8,0 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet TRIAN B. Certified adviser är Avanza, 08-409 421 20, ca@avanza.se. För mer information se: www.trianon.se

För ytterligare information, kontakta:

Olof Andersson, VD Trianon

Gustaf Thuresson, försäljningschef Nya försärkringar Sverige AB

gustaf.thuresson@nyaforsakringar.se

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 75 fastigheter om 344 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 75 procent bostads- och samhällsfastigheter och 25 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 december 2019 på cirka 8,0 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq First North Premier Growth Market med kortnamnet TRIAN B. Certified adviser är Avanza, 08-409 421 20, ca@avanza.se.För mer information se: www.trianon.se