Trianon hyr ut till Praktikertjänst i Burlöv

Trianon har tecknat ett sjuårigt hyresavtal med vårdbolaget Praktikertjänst som kommer att att hyra 680 kvm i kvarteret Hanna i Burlöv. Beräknad inflyttning är fjärde kvartalet 2023. Praktikertjänst kommer att bedriva vårdcentral i fastigheten, som både ska inrymma 110 lägenheter och verksamhetslokaler med inriktning på hälsa och samhällsservice.

Praktikertjänst AB är Sveriges största vårdgivare inom privat tandvård och hälso- och sjukvård och erbjuder tjänster inom en rad olika områden runt om i Sverige.

Kvarteret Hanna är en del av Trianons stadsutvecklingsprojekt som tillsammans med Burlöv Center utgör en stor satsning för bolaget i Burlöv. Trianon vann i april 2020 en markanvisningstävling avseende ett nytt exploateringsområde, alldeles intill kommande Burlövs centralstation med fyrspårig järnväg.

I Kvarteret Hanna kommer Trianon att utveckla ett hybridkvarter med 110 lägenheter samt verksamhetslokaler för hälsa och samhällsservice. I december 2020 förvärvade Trianon tillsammans med Wallfast Burlöv Center med möjlighet till bostadsutveckling motsvarande cirka 150 000 kvm BTA. Området, med Kvarteret Hanna inkluderat, har en spännande tid framför sig och Burlöv är en stadigt växande kommun sett ur befolkningstillväxt.

”Vi är mycket glada att teckna ett avtal med Praktikertjänst, en aktör med hälso- och vårdprofil. Kontraktet är en viktig pusselbit i utvecklingen av hybridkvarteret Hanna och ett betydande steg framåt i vårt stadsutvecklingsprojekt i Burlöv”, säger Olof Andersson, VD på Trianon.

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 88 fastigheter om 419 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 76 procent bostads- och samhällsfastigheter och 24 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 mars 2021 på cirka 10,0 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se.