Trianon köper utvecklingsfastighet i Slottsstaden i Malmö

Trianon har idag tecknat avtal om förvärv av fastigheten Macken 1 i Malmö omfattande 1000 kvm fördelat på bland annat 60 parkeringsplatser. Det överenskomna fastighetsvärdet är 15 Mkr. På tomten ser bolaget potential att bygga bostäder.

Avtal har tecknats om förvärv av fastigheten Macken 1 i Malmö omfattande 1000 kvm fördelat på bland annat 60 parkeringsplatser. Säljare är Öresundsporten. Förvärvet sker i bolagsform. Tillträde av fastigheten beräknas ske den 1 februari 2021.

Den förvärvade fastigheten är belägen på Tessins väg i Slottsstaden och passar därmed väl in i Trianons befintliga bestånd.

”Vi är mycket nöjda med att förvärva en fastighet med stor potential på ett av Malmös bästa lägen. Malmö stad är positiva till att detaljplanera området varpå vi ser en möjlighet att på sikt bygga attraktiva bostäder här”, säger Olof Andersson, VD på Trianon.

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 84 fastigheter om 401 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 75 procent bostads- och samhällsfastigheter och 25 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 30 september 2020 på cirka 9,4 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se .