Trianon offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av hållbara hybridobligationer på Sustainable Bond List vid Nasdaq Stockholm

Fastighets AB Trianon (publ) (OMX:TRIAN) (”Trianon” eller ”Bolaget”) offentliggör prospekt och ansöker om notering av hållbara hybridobligationer på Sustainable Bond List vid Nasdaq Stockholm.

Trianon emitterade den 17 april 2019 ett subordinerat efterställt hållbart obligationslån med evig löptid om 400 miljoner kronor (”Hybridobligationerna”). Hybridobligationerna emitterades under en total ram om 500 miljoner kronor och emissionslikviden kommer att användas i enlighet med Bolagets hållbara ramverk daterat 31 mars 2019, inklusive delfinansiering av det förvärv om 781 lägenheter med ett underliggande fastighetsvärde om 900 Mkr belägna på Hermodsdal och Almhög i Malmö (”Hermodsdalsförvärvet”) som offentliggjordes i februari 2019 och som tillträtts den 30 april 2019.

Bolaget ansöker om notering av Hybridobligationerna på Sustainable Bond List vid Nasdaq Stockholm och första dag för handel beräknas inträffa omkring den 17 maj 2019. Med anledning av noteringen har Trianon upprättat ett prospekt som har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på Bolagets webbplats www.trianon.se och Finansinspektionens webbplats www.fi.se

E-post: olof.andersson@trianon.se

E-post: mari-louise.hedbys@trianon.se

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 maj 2019, kl 14.15.

OM TRIANON

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 57 fastigheter om 281 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 61 procent bostadsfastigheter och 39 procent kommersiella- och samhällsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 mars 2019 på cirka 6,2 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö.

Trianons aktie är noterad på Nasdaq First North Premier med kortnamnet TRIAN B. Certified adviser är Avanza, 08-4094 21 20, e-mail: corp@avanza.se.

För mer information se: www.trianon.se