Extra bolagsstämma i Trianon

Extra bolagsstämma i Fastighets Aktiebolaget Trianon (publ) hölls fredagen den 5 april 2024 i Malmö. Följande huvudsakliga beslut fattades.

Bolagsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut från den 7 mars om att öka bolagets aktiekapital med högst 5 234 375 kronor genom riktad kontant nyemission av högst 8 375 000 nya B-aktier.

Bolagsstämman beslutade vidare att godkänna styrelsens beslut från den 7 mars om att öka bolagets aktiekapital med högst 1 953 125 kronor genom riktad kontant nyemission av högst 3 125 000 nya B-aktier till vissa befintliga aktieägare.

Bolagsstämman beslutade slutligen att godkänna styrelsens beslut från den 7 mars om att öka bolagets aktiekapital med 2 968 750 kronor genom emission av 4 750 000 nya B-aktier. De nya aktierna betalas genom kvittning av de fordringar om 76 miljoner kronor som uppkommit till följd av erhållna accepter inom ramen för bolagets återköpserbjudande avseende bolagets hybridobligationer med ISIN SE0019019456.

- Emissionen var väsentligt övertecknad och vi är tacksamma för förtroendet från både befintliga och nya aktieägare, säger Olof Andersson, VD i Trianon.

För ytterligare detaljer samt information om bakgrund till och motiv för nyemissionerna, se Trianons pressmeddelanden den 7 mars 2024 och 2 april 2024.

Olof Andersson, VD
olof.andersson@trianon.se

Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 5 april 2024 kl 16:45

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 131 fastigheter om 455 485 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 85 procent bostads- och samhällsfastigheter och 15 procent kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 december 2023 på cirka 12,3 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se www.trianon.se och Trianon på LinkedIn.