Trianon hyr ut till Region Skåne och privat vårdaktör

Trianon har tecknat två tioåriga hyresavtal med Region Skåne och Experterna i Malmö AB som kommer att hyra 743 kvm respektive 735 kvm i Ljungbyhed och Malmö. Avtalen gäller två vårdcentraler, varav en är en förlängning från och med 1 januari 2022 och den andra är en nyöppning med inflyttning 1 mars 2022.

Regionfastigheter i Region Skåne har redan tidigare bedrivit Ljungbyheds vårdcentral i Skvadronen 9. Experterna i Malmö AB bedriver idag Vårdcentralen Blomman på Sofielund och Katrinelund och utökar nu sin verksamhet till att omfatta en tredje vårdcentral i Malmö Hyllie 9:5, en fastighet som konverteras från kontor till samhällsfastighet. Hyreslängd för de båda avtalen är tio år.

Som tidigare meddelats äger Trianon 96,1 procent av aktierna i Signatur Fastigheter med en fastighetsportfölj bestående av framför allt bostäder och samhällsfastigheter. De aktuella fastigheterna i Ljungbyhed och Malmö ingår i de 50 fastigheter som efter förvärvet ägs av Trianon.

”Vi är glada att teckna två längre avtal med både Region Skåne och en privat vårdaktör, två långsiktiga hyresgäster inom segmentet samhällsservice”, säger Olof Andersson VD på Trianon.

Olof Andersson, VD

olof.andersson@trianon.se

Mari-Louise Hedbys, CFO vice VD

mari-louise.hedbys@trianon.se

www.trianon.se

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag som äger, förvaltar, förvärvar, utvecklar samt bygger både bostäder och kommersiella lokaler i Malmö med omnejd. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 84 fastigheter om 415 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 75 procent bostads- och samhällsfastigheter och 25 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 30 juni 2021 på cirka 9,7 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö och företaget har cirka 80 anställda. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se.