Trianon publicerar års- och hållbarhetsredovisningen för 2022

Trots en orolig omvärld levererar Trianon 2022 det näst bästa förvaltningsresultatet i bolagets historia. Trianon  har en stabil bas med bostadsfastigheter, samhällsfastigheter och bostadsnära handel. Bolaget  har sett över hela verksamheten för att sänka kostnader och anpassa sig till nya förutsättningar med inflation, högre finansieringskostnader och ökade avkastningskrav.

Läs mer om Trianon i års- och hållbarhetsredovisningen 2022 som finns på bolagets webbplats www.trianon.se. Års- och hållbarhetsredovisningen finns även tillgänglig på webbplatsen i European Single Electronic Format (ESEF). Även engelsk version av års- och hållbarhetsredovisningen publiceras idag på Trianons webbplats.

Olof Andersson, VD
olof.andersson@trianon.se

Mari-Louise Hedbys, vice VD och ekonomichef
mari-louise.hedbys@trianon.se

Denna information är sådan som Fastighets AB Trianon (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 mars 2023 kl. 11.00 CET.

www.trianon.se

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 154 fastigheter om 491 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 85 procent bostads- och samhällsfastigheter och 15 procent kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 december 2022 på cirka 12,9 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se och Trianon på LinkedIn.