Trianon publicerar investerarrapport för den hållbara hybridobligationen

Varje år sedan Trianon emitterade den första hållbara hybridobligationen med socialt och grönt ramverk publicerar bolaget en investerarrapport. Trianons hållbara hybridobligation har idag en emitterad volym på 500 Mkr och finansierar både sociala och gröna investeringar i Trianons bostadsområden i södra och östra Malmö.

Den publicerade investerarrapporten sträcker sig till och med maj 2022 och ger en översikt av hållbarhetsarbetet under hybridobligationens tre första år.

Målen i Trianons hållbara hybridobligation är kategoriserade i Jobbskapande åtgärder, Prisvärt boende, Social miljö, Gröna byggnader, Energieffektivitet och Förnybar energi och samtliga investeringar är kopplade till FN:s globala mål för hållbar utveckling. Av emissionslikviden på 500 Mkr har 97 procent använts till sociala och miljömässiga investeringar, varav sociala investeringar utgör 45 procent.

Ta del av investerarrapporten om Trianons hållbara hybridobligation 2022 på vår webbplats.

Anna Heide, affärsutvecklingschef
anna.heide@trianon.se

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framför allt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 153 fastigheter om 487 800 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 85 procent bostads- och samhällsfastigheter och 15 procent kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 mars 2022 på cirka 12,9 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se och Trianon på LinkedIn.