Emilshus ingår avtal med likviditetsgarant

Report this content

Emilshus har ingått avtal med Carnegie Investment Bank AB om att Carnegie Investment Bank AB ska agera likviditetsgarant för Emilshus stamaktie B i syfte att främja aktiens likviditet. Åtagandet påbörjas den 1 februari 2023.

Åtagandet sker inom ramen för Nasdaq Stockholms regler kring likviditetsgaranti och innebär att likviditetsgaranten kvoterar köp- respektive säljvolym motsvarande minst 100 000 kronor med en spread om maximalt 2 procent mellan köp- och säljkurs.

För mer information, vänligen kontakta:
Jakob Fyrberg, VD
E-post: jakob.fyrberg@emilshus.com
Telefon: 0705-93 95 96

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 07:30 den 1 februari 2023.

Om Emilshus
Emilshus är ett fastighetsbolag som med utgångspunkt i småländsk företagskultur förvärvar, utvecklar och förvaltar högavkastande kommersiella fastigheter med Småland som kärnmarknad. Bolagets fastighetsbestånd uppgick per den 30 september 2022 till cirka 782 tkvm uthyrningsbar area fördelat på 124 fastigheter med tyngdpunkt på lätt industri, industriservice/proffshandel och extern- och dagligvaruhandel. Emilshus stamaktie av serie B och preferensaktie är noterade på Nasdaq Stockholm sedan juni 2022. Läs mer på emilshus.com.

Emilshus - Fabriksgatan 1A - 574 38 Vetlanda – www.emilshus.com