Fastighetsbyrån expanderar i Spanien – öppnar i Marbella och Torrevieja

Trots ekonomisk kris och turbulent bostadsmarknad i Spanien så har Fastighetsbyråns satsning gått mycket bra.  Nu fortsätter expansionen och i dagarna slår mäklarfirman upp portarna till två nya kontor. Först ut är invigning i Marbella som dagen efter följs upp av inflyttningsfest i Torrevieja.

Fastighetsbyrån påbörjade sin satsning i Spanien för drygt två år sedan. Trots finanskrisen och den tuffa bostadsmarknaden så har etableringen varit framgångsrik. Hittills i år har Fastighetsbyrån ökat med 137 % jämfört med samma period förra året och är i dagsläget största svenska aktör på den spanska marknaden med 17 % av objekten på Hemnet.

Med de två nya kontoren har Fastighetsbyrån totalt fyra kontor och ser fram emot att kunna nå ytterligare framgång när marknaden vänder.

- Prisnedgången ser ut att bottna och intresset för att köpa bostäder ökar, särskilt bland skandinaver. Vi tror på den spanska marknaden även om det kommer ta tid innan fastighetspriserna vänder upp igen, säger Daniel Nilsson, försäljningschef i Spanien.

Det två nya kontoren drivs som franchise. Sam Hultegård som är franchisetagaren i Marbella har en bakgrund inom Swedbank och arbetade närmast på bankens kontor i Alicante. Han kommer bland annat arbeta tillsammans med Claus Vestergaard som har en bakgrund som mäklare i Barcelona.

- Jag ser mycket fram emot att få öppna dörrarna till vårt nya kontor i Marbella. Nu kan vi erbjuda Fastighetsbyråns tjänster även till kunderna på Costa del Sol. Erfarenheten från Costa Blanca visar att helhetskonceptet går hem och köparna från Sverige och övriga Skandinaviska länderna uppskattar vad Fastighetsbyrån står för, säger Sam Hultegård.

Medarbetarna på det nya kontoret i Torrevieja kommer att förmedla bostäder på södra Costa Blanca, från Mil Palmeras i söder till Guardamar i norr. De nya franchisetagarna Roland Björk och Veronica Wallman kommer närmast från jurist- respektive nöjesbranschen.

16 september invigs det nya kontoret i Marbella. Bland annat invigningstalar Fastighetsbyråns styrelseordförande Per Johnler. Han medverkar även dagen efter då det är dags för invigningsfest i Torrevieja.

Fastighetsbyrån har sedan tidigare kontor i Alicante och Albir/Altea.

Missa inte Fastighetsbyråns Spanienblogg, Flytta till solen, där bland andra Daniel Nilsson och Veronica Wallman delar med sig av sin vardag: http://www.flyttatillsolen.se/

Läs mer om Fastighetsbyrån i Spanien här:

www.fastighetsbyran.se/spanien

För mer information:

Daniel Nilsson, Försäljningschef Fastighetsbyrån Spanien

Tel: 08-54 55 74 90, +34 617 343 846

E-post: daniel.nilsson@fastighetsbyran.se

Sam Hultegård, Franchisetagare på Fastighetsbyrån i Marbella

Tel + 34 693 728 178

E-post: sam.hultegard@fastighetsbyran.se

Roland Björk, Franchisetagare på Fastighetsbyrån i Torrevieja

E-post: roland.bjork@fastighetsbyran.se

Fastighetsbyrån, fastighetsbyran.se, ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1200 medarbetare fördelade på 240 kontor runt om i Sverige. Under 2009 förmedlade företaget cirka 34.000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 44 miljarder kronor. Fastighetsbyrån är marknadsledare på bostadsmarknaden, både i omsättning och i antal affärer.