Fastighetsbyrån först ut med bostadsapp för iPad

Fastighetsbyrån släpper nu en bostadsapp för den hett efterlängtade iPaden som väntas börja säljas i Sverige inom kort.

- Vi är stolta över att vara först med att erbjuda en bostadsapp till iPad. iPadens intuitiva användargränssnitt och format gör att den passar mycket bra för att söka nytt boende. Den lämpar sig mycket bra för kartsökningar och för att titta på objektsbilder, säger Karin Olby Ansvarig Digitala Medier, Fastighetsbyrån.

Med appen kan användaren enkelt söka bland Fastighetsbyråns bostäder till salu. Genom en GPS-funktion kan användaren även hitta bostäder som finns i närheten av den plats där han eller hon befinner sig för tillfället. Applikationen kommer kontinuerligt att uppdateras med nya funktioner under vintern.

Appen är en webbapplikation som finns på http://ipad.fastighetsbyran.se/ Den kommer också finnas i App Store inom kort.

Karin Olby, Ansvarig Digitala Medier, Fastighetsbyrån
08-50 55 74 36
E-post: karin.olby@fastighetsbyran.se

GENREBILDER OCH BILDER PÅ KONTAKTPERSONERNA FINNS PÅ:

Fastighetsbyrån, fastighetsbyran.se, ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1200 medarbetare fördelade på 240 kontor runt om i Sverige. Under 2009 förmedlade företaget cirka 34.000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 44 miljarder kronor. Fastighetsbyrån är marknadsledare på bostadsmarknaden, både i omsättning och i antal affärer.