Ny tjänst: Beställ slutpriser på bostäder till salu

Nu blir det enklare att hålla koll på aktuella bostadspriser. En ny unik tjänst från Fastighetsbyrån gör det möjligt att beställa slutpriser på bostäder som är till salu. Beställningen görs på objektsbeskrivningen på nätet och när bostaden är såld skickas ett sms eller mail med slutpriset.

-        Intresset kring bostäder och bostadspriser är mycket stort och våra mäklare får ofta frågor om vad specifika objekt går för. Nu gör vi det enklare genom att intresserade kan beställa slutpriser på nätet, säger Johan Vesterberg, pressansvarig på Fastighetsbyrån.

-        När man ska göra en bostadsaffär är det viktigt att vara välinformerad om det aktuella prisläget. Inte minst i storstäder där ibland slutpriset kan skilja sig mycket från utgångspriset. Det här är en av flera åtgärder för att hjälpa köpare och säljare att få koll på var prisnivåerna ligger, fortsätter Johan Vesterberg.

För att beställa slutpriser går man in på bostadens objektsbeskrivning på nätet. Slutpriser kan beställas på alla Fastighetsbyråns bostäder till salu, förutsatt att köpare och säljare godkänt det. Beställaren anger namn, mobiltelefonnummer och/eller mailadress.

När bostaden är såld, dagen efter köpekontraktet är påskrivet, skickas ett sms och/eller ett mail med en länk till objektsbeskrivningen där slutpriset anges. Eftersom slutpriset skickas efter kontraktsskrivning kan det i undantagsfall ändras innan tillträdet.

Kort om Fastighetbyrån
Fastighetsbyrån, fastighetsbyran.se, ingår i Swedbank-koncernen och har cirka 1200 medarbetare fördelade på 240 kontor runt om i Sverige. Under 2009 förmedlade företaget cirka 34.000 bostadsaffärer till ett försäljningsvärde av cirka 44 miljarder kronor. Fastighetsbyrån är marknadsledare på bostadsmarknaden, både i omsättning och i antal affärer.